beats by dre cheap

Da li je batina pobjegla iz raja?

Holandija je na prvom mjestu u svijetu po organizaciji brige za djecu. Svaki region ima kancelarije Biroa za Brigu o mladima.  Briga o mladima (Jeugdzorg) se sastoji od nekoliko segmenata. Prije svega je to pomoc roditeljima kod odgoja djece, ali i pomoc djeci koja se osjecaju ugrozenima.  Poseban dio se odnosi na zaštitu djece od štetnih društvenih uticaja, nasilja, droge, alkohola, prostitucije.  Cesto glavni problem predstavljaju problematične familije, odnosno roditelji koji su često velika opasnost po djecu. Nakon nekoliko smrtnih slučajeva gdje su roditelji, često uz pomoć novog partnera, znali i ubiti svoje dijete, Briga za djecu brže nego prije u ovakvim opasnim slučajevima  oduzima djecu od roditelja, smiješta ih u specijalne internate ili dodijeljuje drugim roditeljima na izdržavanje i vaspitavanje. Takodje i seksualno nasilje nad djecom spada u forme maltretiranja djece (kindermishandeling). Smatra se da ako je osoba vise od pet godina starija od maloljetnog djeteta, da nad tim djetetom radi kaznjive seksualne radnje.

Hiperaktivna, autistična i djeca sa drugim psihičkim poremećajima često traže posebnu pažnju, psihoterapiju, ponekad posebne dijetu, itd. Samo po sebi se podrazumjeva da je neprihvatljiva bilo kakava forma fizičkog ili psihičkog nasilja nad djecom, znači da šibanje djece u Belgiji i Holandiji ne dolazi u obzir.

Mi, starije generacije, smo odrasli u potpuno drugačijim uslovima, kad je u većini familija šipka bila dio inventara u odgajanju djece. Istu je alatku imao i učitelj (učiteljica ) u školi. Znao sam učitelja u Osnovnoj školi u Višegradu koji bi naredio učeniku da mu ide u obližnje rakiće (vrbino žbunje), i da odsiječe  dobru šipku. Često bi onaj što ju je ubrao i sam stradao od nje. Učitelji su šibali po rukama, po dlanovima. Morali su se ispružiti dlanove, pa bi nesretnik naizmjenično fasovo prvo po jednom, a onda po drugom, desetak komada, ovisno od težine kazne. Jedna od kazni je bila stajanje uza zid, leđima okrenut pred cijelim razredom, ili ostajanje “u rešetu”. Kad svi odu kući kazneni učenik je morao ostati sam u razredu jedan čas. Povlačenje za “zulufe”, maltene odizanje od tla, je bila jedna od metoda kažnjavanja. Očevi su kod kuće mlatili kaišom, opaljivali šamare.

Nije bilo Brige o djeci da pokupi bijenu djecu. Nije bilo psihijatara da liječe hiperaktivnu djecu (ne znam ni da ih je bilo, uglavnom smo ih zvali “napuštena djeca” ), nije bilo specijalnih dijeta za psihičke probleme. Mislimo da su većina te djece su odrasli kao psihički i fizički zdrave osobe. Ili se to samo tako čini? Koja je to psiha mogla praviti ovakve masakre kao na Markalama? Silovati i ubijati po tom istom Višegradu? Mislite li ima li batina ulogu u odgoju djece?

 

 

Leteci Holandjanin
http://letholandez.blogger.ba
05/02/2009 15:31