beats by dre cheap

Tinitus – zujanje u ušima

 Tinnitus je u medicini pojam kojim se označava simptom, kada pacijent čuje zvuke, koji su za druge nečujni, i za vanjski svijet nemjerljivi. Znači da tinitus nastaje detekcijom zvuka unutar uha i  mozga, a taj zvuk nema izvor van organizma.

Zvuk koji osoba čuje na jedno, ili oba uha, ima različite karakteristike, i različitog je intenziteta. Najčešće se opisuje kao zujanje, pištanje, šištanje, sviranje, zatim kao zvuk vodopada, i tako dalje. Tinitus je veoma raširena pojava, posebno kod ljudi iznad 40 godina života, posebno kod onih iznad 60, kada dolazi inače do smanjenja sluha. On je često povezan sa smanjenjem sluha na uhu gdje nastaje tinitus, ali sluh ne mora biti smanjen.

Uzroci tinitusa su veoma raznoliki. Bolesti slušnog aparata dolaze najčešće u obzir, a to su različita oboljenja spoljnjeg, srednjeg i unutrašnjeg uha, što je stvar specijaliste za uho, grlo i nos. Na drugom mjestu su bolesti susjednih područja, i opšte bolesti, te posebno negativan uticaj nekih lijekova, koji mogu izazivati tinitus. Spominju se oboljenja viličnog zgloba, kranijalnih (moždanih) nerava, vratne kičme, arterioskleroza, hipertenzija, dijabetes, Alzhajmerova bolest, fibromialgija, venske abnormalnosti u glavi, rijetki tumori mozga, Lajmova bolest. Zatim upale zuba umnjaka, upale viličnog zgloba.

Uticaj pretjerane buke, dugotrajan boravak u disko klubovima, povrede glave, operacije uha, takođe se povezuju sa ovom pojavom.

Veoma su brojni lijekovi koji kao neželjenu pojavu izazivaju osjećaj zujanja u glavi, posebno veliki broj antibiotika može izazvati ovu pojavu. I obični aspirin može imati negativnu posljedicu da izaziva tinitus. Aminoglikozidi, diuretici, kinin, se spominju kao uzrok zujanja u ušima.

Međutim čini se da najveći broj pacijenata pate od tinitusa kao od psihosomatske bolesti. Sve više se dolazi do saznanja da uzrok tinitusu nije uvijek u uhu, nego u mozgu, odnosno u preosjetljivosti receptornih moždanih stanica u centru za sluh. Laičkim riječnikom to znači da ove stanice registruju zvuk, iako on normalno ne bi trebao biti registrovan, ili bi bio registrovan u mnogo manjoj mjeri nego što u stvarnosti jeste.

Uzrok ovakvoj reakciji jeste opšta nervna napetost i razdraženost, opetovani stres i zabrinutost. Sklonost ka napadima panike i straha, posttraumatski sindrom, te depresivitet se opisuju kao uzroci tinitusa. Tako se opisuje da tinitus može nastati kao posljedica hronične zabrinutosti zbog nedostatka novca.

Tinitus može imati veoma negativne posljedice na život čovjeka. Stalni osjećaj zvuka dovodi do depresije i do nesanice. Ova veoma česta i nezgodna pojava se veoma teško tretira, postoje raznoliki medikamenti, te pomoćna sredstva kojima se pokušava smanjiti taj osjećaj, a postoje čak i operativne metode  (za teske slucajeve) koje imaju za cilj da smanje osjetljivost u centru za sluh. U glavu se ugrađuju elektrode koje utiču na smanjenje hiperaktivnosti centra za sluh u mozgu. Od medikamenata najbolji učinak imaju antidepresivni lijekovi. Koristi se i psihoterapija i hipnoterapija. U oko 40% slučajeva se ne može utvrditi uzrok ove pojave. U Njemačkoj postoje specijalne bolnice za ispitivanje i liječenje tinitusa, obično u sklopu bolnica za liječenje psihosomatskih bolesti.

Za one kojima zvuk u glavi smeta da zaspu se preporučuje da spavaju uz muziku, a postoje i specijalni umetci za uši (tinnitus maskirni aparat) koji stvaranjem zvuka neutrališu neugodan unutrašnji zvuk zviždanja ili piskanja.

Das Tinnitus Patienten-Forum

Das Tinnitus-Forum wird moderiert durch die Ärzte unserer Klinik

Das Tinnitus-Forum wird moderiert durch die Ärzte unserer Klinik

Nutzen Sie unser bekanntes Forum zu Themen wie Tinnitus, Hörsturz, Schwerhörigkeit, Hyperakusis sowie Schwindel.

linkovi:http://en.wikipedia.org/wiki/Tinnitus 

http://wapedia.mobi/nl/Tinnitus#1.

Leteci Holandjanin
http://letholandez.blogger.ba
13/11/2009 18:45