beats by dre cheap

Od Sarajeva do Neuma. Dio treći : Bulevarom Meše Selimovića

 panorama view

door zlatan

Kada se pređe raskrsnica na Otoci ulazi se u opštinu Novi Grad .  Ulica Zmaja od Bosne ovdje mijenja ime u Bulevar Meše Selimovića. Sa desne strane je Dispanzer na Otoci (zove se zvanično Dom Zdravlja Novi Grad), nekada moderno zdanje izgradjeno sredstvima samodoprinosa, a koja sada izvana djeluje jako zapušteno. Iza dispanzera je skoro napušteni i sada neiskorišteni prostor nekadašnje Unioninvestove “Unimontaže”.  Iza njih, sa ulazom iz ulice Džemala Bijedića je nekadašnja fabrika sapuna “Astra”, koja takođe više ne radi.

Sa lijeve strane preko Miljacke pogled pada na naselje Otoka. U njemu dominiraju neboderi, koji su stradali od ratnih događanja, a već ih je i vrijeme poprilično dohvatilo.  Pored Miljacke je šetalište, sa lijepom fontanom.

Miljacka se ovdje odmiče od puta, pravi veliku okuku.  Na tom neizgrađenom terenu donedavno su bile male kolibe, gdje su ljudi ljeti koristili državno zemljište da siju bašte. Tu je preostala jedna stara kuća sa nešto zelenila, a uz kuću je automehaničarska radnja.

Na preostalom području sagrađeno je nekoliko novih objekata.

Najupečatljivija je nova je velika takozvana “Istiklal” džamija  (vidi foto ovdje ) , koju je izgradila vlada Indonezije. Džamija je pješačkim mostom povezana sa Otokom. Nizvodno od džamije je napravljena kružna zgrada u kojoj je  veliki zatvoreni olimpijski bazen “Otoka” (vidi http://www.olimpijskibazensarajevo.ba/ ). Niže od njega je jedna velika montažna hala, koja se koristi kao prodavnica, odnosno magazin odjeće. U zaleđini  ovih objekata, uz šetačku stazu koja se prostire uz desnu obalu Miljacke, je stadion “Otoka”, koji koristi novogradski fudbalski klub “Olimpik”.

Kod Gradskog saobraćajnog se nailazi  na sedmu transverzalu. Ova kratka ulica se zove Velika Drveta. Prema sjeveru ona slijepo završava kod pruge, presjekavši ulicu Džemala Bijedića kod nekadašnje željezničke stanice .

Garaža, odnosno remiza gradskog saobraćajnog, odijeljena jednim redom visokih topola, prostire se duz bulevara sve do  Alipašinog mosta. Kada se predje Miljacka nailazi se na ogromno zdanje Televizije Bosne i Hercegovine (foto ) .

Zgrada Televizije i preko puta nje zgrada Opštine Novi Grad su iste kao i prije, mada je Televizija bombardovana od strane agresora, i na nju je palo stotinama projektila. Ispred ogromne zgrade Televizije je raskrsnica od koje se odvaja ulica koja ide prema jugu, i prije uspona na brdo Mojmilo, dijeli se na dva dijela. Desni krak (ul. Sulejmana ef. Musića) voidi ka A fazi naselja Alipašino polje (Trg Solidarnosti), i nešto više uzbrdo ka B fazi (Trg Nezavisnosti) i novoj prodavnici Merkatora. Lijevi krak (ulica Majdanska) vodi uzbrdo, ka remizi trolejbusa, i dalje izlazi na Švrakino selo (nekada su se novoizgrađene neugledne zgrade zvale “Naselje Pavla Goranina”).

Nakon zgrade Televizije s desne strane je širok neizgrađen prostor. Bilo je govora da će se tu graditi ambasada Rusije. Preko Miljacke, u ulici Džemala Bijedića (preko puta Tvornice žice) vidljiv je novoizgrađeni hotel “Sarajevo”.

 S lijeve strane ispred zgrada na Alipašinom Trgu Solidarnosti, na bivšem travnjaku, je napravljeno nekoliko modernih poslovnih zgrada, zgrada hotela, banke, itd. Pri tome je znatno sužen prostor, i oduzet pogleda stanovnicimazgrada uz bivši travnjak. Nekadašnji trg ustvari i više nije trg nego uzak prolaz između betonskih zgrada.

Deveta Transverzala spaja novu stanicu Alipašin Most s desne  strane, a s lijeve strane se penje uzbrdo do Mojmila  razdvajajući B i C fazu Alipašinog polja. Ova se ulica zove po imenu nobelovca Ive Andrića. Na uglu  s lijeve strane je impresivna staklena zgrada , u kojoj je prije bio “Avaz”, a  sada je tu Hipo banka. Idući dalje uzbrdo,  takođe s lijeve strane je na strmoj padini uvaljena staklena zgrada u kojoj je sjedište predstavništva OPEL, kao i nedavno otvorena samoposluga BINGO. Još više uzbrdo prije raskrsnice sa ulicom Safeta Hadžića (kojom ide trolejbus za Dobrinju) je novoizgrađeno veliko betonsko zdanje katoličke crkve Svetog Luke. Ova crkva bi po velicini trebala biti pandan ogromnoj džamiji Kralja Fahda (vidi foto  ovdje) , koja se nalazi nešto niže, u ulici Ante Babića.

Da se vratimo ulici Meše Selimovića, i našoj vožnji ka Ilidži. S desne strane nakon raskrsnice počinje takođe nekoliko novih poslovnih zgrada, od kojih je najvažnija poslovna zgrada ASA (gdje se prodaju automobili), te niže nje odranije postojeća zgrada PTT Inžinjeringa (sada Telekoma). Ona je poznata i po tome jer su u nju početkom 1992 uselila misija Ujedinjenih  Nacija (UNPROFOR) koja nije odradila zamišljenu misiju sprječavanja rata.

Sa lijeve strane, na nekadašnjem travnjaku, na Alipašinom,ispred ulice Nerkeza Smailagića takođe je napravljeno nekoliko novih poslovnih zgrada, a na samoj raskrsnici u Neđarićima je lijepo uređena zgrada Euroherc-a (vidi foto ) . U njoj se nalazi i poliklinika “Euroherc”. Stepenicama se može popeti do Trga Zavnobiha, koji je srce takozvane B faze Alipašinog polja.

Deseta transverzala kod Neđarića spaja Haliloviće s desne strane, a lijevo odvaja Vojničko polje od Alipašinog polja, te se dalje produžuje do Neđarića, olimpijskih naselja Mojmilo i Dobrinja, i do Lukavice, koja se sada zove Istočno Sarajevo.

Desno od raskrsnice kod studentskih domova  od fabrike ""Bitumenka" starom cestom za Ilidzu put vodi do propalih fabrika “Sarabon” (nekadašnja fabrika čokolade “Zora”), te preko Miljacke drvenim mostom  do takođe propale velike fabrike namještaja “Standard”.  Ovdje se jedino dolazi zbog velike pijace na veliko, poznatije kao Hecina pijaca. Tu je “Heco komerc” napravio i hotel.

Lijevo od raskrsnice, kad se skreće prema Dobrinji, su u ulici Ante Babića s desne strane dva velika studentska doma, od kojih je jedan izdat Ujedinjenim nacijama.  Nešto dalje se odvaja ulica Aleja Bosne Srebrene, koja je nedavno renovirana i koja vodi do Doma za slijepe i do staračkog doma u Neđarićima, do Franjevacke Teologije .

Jedanaesta transverzala je kratka transverzala koja spaja već pomenutu Hećinu pijacu i bivsu poslovnu zgradu Avaza.  Avazov toranj, sada hotel Radon plaza (vidi foto  ovdje ), dominira na lijevoj strani, gdje je i prizemna zgrada “” Oslobođenja””. Bivši neboder ” Oslobođenja” je u ratu (artiljerijom iz Neđarića) totalno uništen i nema mu sada ni traga. Starački dom , koji je bio pred sami rat završen kao veoma moderno zadanje, nije  nikad useljen, i sada je takođe napuštena ruševina (vidi sliku  ovdje ).

Iza Hećine pijace nailazimo na nikad dovršenu Stupsku petlju, koja je ustvari samo jedan nadvožnjak. To je najvažnija raskrsnica u gradu, možda i u cijeloj BiH, jer na sredini zemlje spaja sjever i  jug zemlje, te istoko I zapad. Desno se skreće ka Bačićima, Briješću, Rajlovcu, Jošanici gdje se kroz gradilište sarajevske zaobilaznice  izlazi na novi autoput ka Zenici, ili se skrece  ka Vogošći i Tuzli. Skreće se ustvari uvijek u veliku gužvu, posebno nedjeljom kada mase naroda idu na  autopijacu. Na putu prema Rajlovcu su uz samu cestu sagrađene nebrojene nove trgovine , među njima i novi veliki “Robotkomerc”, a daleko najviše ima kineskih prodavnica.

Lijevo se na stupskoj petlji skreće (preko nadvožnjaka, na kojemu je uvijek saobraćajni kolaps) prema aerodromu, Trnovu i dalje prema Foči, ili desno od Krupca ka Igmanu i Bjelašnici. Ispod samog nadvožnjaka se odvaja put i za industrijsku zonu na Stupu i dalje ka Dobroševićima.

Prolaskom ispod petlje dolazi se na područje opštine Ilidža.

 (nastaviće se)

 

 

 

Leteci Holandjanin
http://letholandez.blogger.ba
23/12/2010 10:07