beats by dre cheap

Putem od Sarajeva do Neuma . (7A) : Preko Ivana do Konjica

 

Pogled na Prenj ispod Bradine i Zukića foto Živak Mladen

Ivan sedlo je planinski prevoj preko koga se prelazi iz Srednje Bosne u Sjevernu Hercegovinu. To je najniži i najvažniji putni i željeznički prelaz preko Dinarskih planina, te najvažnija veza između Panonske nizije i Srednje i Južne Dalmacije. Prevoj se nalazi na 960 metara nadmorske visine, a prostire se između planina Bitovnje i Bjelašnice. Put i pruga preko samog vrha Ivan planine prolaze kroz tunel, pri čemu je željeznički tunel mnogo duži od putnog. Novi željeznički tunel počinje odmah iznad stanice Raštelica i ide dužinom od nekoliko kilometara, sve do pred stanicu Bradina. 

Putni tunel je ustvari stari željeznički tunnel, koji je nakon ukinuća uskotračne pruge proširen, te je napravljena i nova moderna cesta na mjestu stare pruge. Tunel kojim prolazi put, dužine 645 metara,  je blago nagnut prema jugu, dosta je uzak, ali dovoljno širok za nesmetano odvijanje saobraćaja.  Tunel je i relativno dobro osvjetljen. Nakon izlaska iz tunela, treba odmah zaokrenuti lijevo. Spuštanje niz Ivan počinje širokom okukom ulijevo, dugačkom dva kilometra. Vozila koja se penju od Konjica imaju na raspolaganju dvije trake, a ona koja se spuštaju samo jednu, odijeljenu punom linijom. Nakon pet kilometara stiže se u planinsko selo Bradina (foto ), koje se nalazi ispod vrha planine Bitovnje, Lisin ( 1760 metara). Postoji put od Bradine prema Lisinu na kome je TV relej (foto ). Ispod Lisina se ide u konjičko planinsko selo Repovci  (foto ). U Bradini postoji i željeznička stanica. Mjesto je poznato kao rodno mjesto Ante Pavelica.  U Bradini ima restoran, mesara, pekara, pa se putnici mogu zaustaviti da se osvjeze i opskrbe na putu za more.

Od Bradine nakon par kilometara,počinje veoma strmi nagib ka Konjicu (foto ). Za sedam-osam  kilometara puta treba se spustiti za nekih 700 metara nadmorske visine. Pred Zimsku Olimpijadu ova je dionica potpuno renovirana, napravljena je treća saobraćajna traka, tako da oni koji se penju iz Konjica mogu slobodno preticati. Ranije je ovdje bio veoma strm i uzak put, vozila su se veoma sporo penjala, i bili su česti zastoji, jer su se automobile pregrijavali i zastajali na usponu.

Kad se oprezno spuštamo niz Ivan pogled nam pravo dopire na visoke i divlje planinske vhove Prenja. Ispod nas je duboki kanjon. Na drugoj strani kanjona je selo  Šunje (foto ), selo koje se prosulo strmo niz veliku planinsku kosu, pa izgleda kao da je obješeno o planinski vrh.  Sa desne strane puta sa stijenja se slivaju planinske bujice. Zimi se te vode zalede pa se formiraju ogromne ledenice (http://www.panoramio.com/photo/19325106).

Nakon nekoliko kilometara uzbudljive vožnje niz ovu opasnu planinu, i nakon jedne velike okuke, spuštamo se u mjesto Podorašac (foto ). Duž puta pored planinske rječice mogu se na proširenjima  puta kupiti hercegovački proizvodi, med, pekmez, rakija loza, voće. Ima i nekoliko restorana. Iza mjesta Ovčari (foto ) put prolazi ispod velikog pružnog vijadukta.  Izgradnja pruge izmađu Konjica i Raštelice je tražila veoma zahtijevna inženjerska rješenja. Zbog velikog uspona prijašnja  uskotračna pruga je imala i srednju tračnicu, u vidu zupčanika kojim je povećavana vučna snaga. Nova pruga ima dosta krivina , tunela i mostova, a nagib je zahvaljujući tome smanjen. Ipak se u jednom momentu čovjeku, dok voz obilazi serpentinama oko planine, učini da voz ide unatraške, u mjesto odakle je i krenuo. Na fotografiji se vidi pruga u tri nivoa (foto ).

Put ima dosta okuka i treba voziti oprezno. Nadomak smo Konjica.

(nastaviće se)

 

Leteci Holandjanin
http://letholandez.blogger.ba
30/12/2010 09:59