beats by dre cheap

Kleve (Kleef), izmedju Njemacke i Holandije

Na gornjoj slici je skulptura u fontani u centru Kleva (klikni za uvecanje i za jos slika), na kojoj je skulptura koja simbolizuje sagu o Lohergrinu. Na donjoj slici je karta granicnog okruga sa plavo oznacenom bivsom prugom od Nijmegena do Duisburga, ciji je dio do Kleva 1991. prestao da funkcionise. 

  Prekjučer sam posjetio Kleve. Holanđani ga zovu Kleef. To je najbliži njemački grad Holanđanima, posebno iz područja Arnema, Nijmegena, Utrechta, ali i  i Rotterdama, pa ako hoċete i iz Den Haga i Amsterdama. Naime na ovom dijelu se Njemačka u vidu prsta uvlači u teritoriju Holandije. To je istovremeno i mjesto gdje na granici Holandije Rajna gubi svoje ime, prestaje biti jedinstvena rijeka, nego se dijeli, prvo na dva, a onda tri dijela, koja međusobno komuniciraju, i skupa sa Masom prave deltu. Posljednji njemački grad na Rajni je Emmerich i tu je Rajna najšira, i most preko nje je najduži u Njamačkoj.

 Kleve nisu na Rajni, ali su samo deset kilometara jugozapadno od Emmericha. Jezgra grada je smještena na uzvišenju, brdu, gdje je jošu trinaestom vijeku izgrađen dvorac Schwanenburg. Za njega i za nakadašnje jezero u blizini je vezana saga o Lohengrinu, koja je Wagneru poslužila za libreto poznate opere Lohengrin.Grad je sa zapada i jugozapada okružen malo veċim šumovitim uzvišenjem, najviše visine 87 metara, što je za ovaj potpuno ravan kraj veoma impresivna visina.

Grad je imao bogatu prošlost. Njime su upravljali razni grofovi i razne zemlje.Od jedanaestog vijeka je centar velike grofovije. Najčešċe je bio u rukama Pruske, naime Brandenburga, ali i Holandije i Francuske.Od 1871. je ušao u Njemačko Carstvo.

Oko 1880-te su odmah pokraj grada pronađena izvorišta mineralne vode. Još ranije, u sesnaestom vijeku, su napravljeni  veoma lijepi parkovi i drvoredi lipa koji su poslužili kao uzor za izgradnju sličnih u Berlinu i Parizu. Kleve su postale veoma privlačna banja. Banja je međutim nakon nekoliko desetina godina zatvorena. Nestalo je valjda vode.

Grad je krajem Drugog svjetskog rata katastrofalno razrusen. U blizini, kod holandskog Nijmegena su se u proljece 1944 odvijale odlucujuce bitke za prodor saveznika u Njemacku. Nijmegen je tesko bombardovan, a Kleve su piloti zamjenjivali za Nijmegen, pa su srusili 80 posto kuca. Obnova je trajala prilicno sporo.

Holandski Nijmegen i Keulen kod Kleve povezivala je sve do 1991 željeznica, koja je prolazila kroz Kleve. Ovaj kraj, duž jednog mrtvog rukavca Rajne je veoma živopisan, ima nekoliko pitoreksnih mijesta kao Beek, Groesbeek u Holandiji, te Kranenburg u Njemačkoj. Beek na holandskom znaci potok, a potoka u Holandiji ima jedino ovdje i u Limburgu, na krajnjem jugu. Pruga je ukinuta i zamijenjena je autobusom. E baš tim busom broj 58 sam išao od Nijmegena do Kleva. Putnici uglavnom Nijemci, a i šofer i autobus njemački. Međutim liniju održavaju zajedno i Holanđani i Nijemci, a važe tarife obje države pa tako važi i  holandska stripen karta. Od Nijmegena do Kleva treba poništiti šest stripena, a video sam bogami da Nijemci bez stripen karte plaċaju mnogo više. Autobus nekoliko puta prelazi granicu država, a teško se je snaċu u kojoj si, jedino po natpisima na benziskim pumpama, kojih ovdje ima jako puno.

Kleve imaju dosta trgovina i robnih kuċa, što ne bi priličilo gradu od pedesetak hiljada stanovnika. Međutim u Njemačkoj je ranije bio manji BTW nego u Holandiji, pa su mnogi artikli bili jeftiniji nego u Holandiji. To se posebno odnosi na benzin i alkohol.Odatle i onolike benzinske pumpe na njemačkoj strani Međutim od početka ove godine poveċan je porez u Njemačkoj. Benzin je doduše i od ranije skoro iste cijene, vidim sada da je za samo osam eurocenti jeftiniji. Međutim još uvijek se može kupiti slabijeg francuskog brendija (Napoleon) za pet do osam eura,što je u Holandiji misaona imenica. Prava piċa, dobrog kvaliteta, su i ovdje skupa.

Lijepo je malo promijeniti tamne holandske fasade. Ovdje su kuċe naličnije našima, fasade su vesele u raznim bojama. Osim toga lijepo je iċi uzbrdo-nizbrdo. Na nekoliko raskrsnica su veoma lijepe fontane. U jednoj je skupina skulptura koje prikazuju scenu iz priče o labudu-vitezu Lohengrinu.U Klevama je muzej u zgradi bivše banje, a drugi muzej je sjeċanje na poznatog holandskog slikara Koekkoeka (dupla kukavica) koji je živio u Klevama.

Ko hoċe šetnju po velikoj listopadnoj šumi, bujrum. Ima nekoliko kilometara staza. Vidio sam da su mnoga drveċa izvaljena iz zemlje od posljednje oluje. Ispod šume je park sa figurama od žive ograde, a odmah kraj parka je zoološki vrt.

Kleve su vozom povezano direktno sa Dűsseldorfom, pa za one koji kupe njemačku vikend kartu eto lijepog i jeftinog šopinga u robnim kuċama sela na rijeci Dűssel (danas grada od 600000 stanovnika).

Od Goude do Kleva vozom intersitijem i busom od Nijmegena uz čekanje busa u Nijmegenu, (20-tak minuta), trebaju dva i po sata, tako i nazad. Voz ustvari dođe za sat i dvadeset minuta, a ostatak je lagano busom uz razgledanje kuċa i njemačkih kafana.

Album sa slikama iz Kleva možete pogledati ako kliknete na on gore malu sliku, koja prikazuje skulpturu koju sam opisao. Muzej na slici je muzej-galerija  holandskog Koekoek  slikara.

Wapen Kaart
Wapen van Kleef Locatie van Kleef in Duitsland
Basisgegevens
Deelstaat: Noord-Rijnland-Westfalen
Regierungsbezirk: Düsseldorf
District: Kleef (Kleve)
Oppervlakte: 97,79 km²
Inwoners: 49.099 (31-12-2005)
Bevolkingsdichtheid: 502 inw./km²
Autokenteken: KLE
Officiële website: www.kleve.de
Politiek
Burgemeester: Theodor Brauer (CDU)

Kleef (Duits: Kleve) is een stad in het district Kleef in het westen van de Duitse deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen, 10 kilometer

 

 

Leteci Holandjanin
http://letholandez.blogger.ba
02/02/2007 14:26